Mag ont!!

På senaste tiden har jag haft väldigt onti magen, och har då nästan undvikit att äta. Detta är ju inte så bra, man måste ju alltid äta.
Därför har jag fått reda på att det ärvissa saker som jag kan behöva undvika, och till min stora förvåning så är allt detta som jag måste undvika ungefär det som jag alltid äter. Så detta kan nog vara orsaken till mitt magproblem...

Vad jag ska undvika:

  • Undvik raffinerade kolhydrater som finns ibland annat vit pasta, vitt mjöl, vitt socker med flera.
  • Alla sorts mjölkprodukter
  • Alla transfetter (härdat fett) som finns i pommes frites, mikromat och i många bakverk.
  • Köttbullar, korv och skinka.
     

Vad jag ska äta istället:

  • Bra fetter som finns i olivolja, nötter, kokosfett och avokado.
  • Kött, ägg, fisk och skaldjur.
  • Gröna grönsaker
  • Hemlagad mat
  • Rotfrukter

Jag vet att detta kommer vara jätte svårt till en början, men jag ska stå ut och försöka vänja mig och se om det blir bättre.
Jag hoppas verkligen det!!!


Kommentarer
Postat av: Terese

Vilken fin blogg du har :)

2009-05-11 @ 17:37:21
URL: http://fantasidif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback