Fransk manikyr

Jag vet  hur svårt det är att göra en manikyr på sig själv. JAg brukar misslyckas hela tiden och jag tror att det är många andra som också är trötta på att det aldrig blir som man vill. 
Jag har lite tips på hur man ska lägga på den franska manikyren på naglarna, och lite som du kan tänka på:

Gör så här:

Ge naglarna en omgång med handbad, försiktig peeling och fila bort ojämna kanter.

En fördel med den här typen av manikyr är att det eleganta intrycket kvarstår även om nageln inte är så lång. Se därför till att ha jämna naglar.

När händerna är torra kan du börja måla nagelspetsarna med det vita lacket. Är det knepigt att få till rätta snitsen finns det också pennor för ändamålet, bland annat från Mavala. Ta hjälp av den hand du målar, du kan försiktigt röra på fingret vars nagel du målar istället för att röra penseln. Prova dig fram för bästa tekniken.

När vita lacket har torkat applicerar du den naturfärgade överlacket över hela nageln. Avsluta sedan med ett skyddande överlack. Väljer du en sort som påskyndar torktiden behöver du inte vänta lika länge som om du tar ett traditionellt överlack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback